Design komerčních prostor jako cesta k úspěchu
Z počtu komerčních prostorů, které ve městech i mimo ně neustále vznikají, je evidentní, že se oboru daří. Lidé neustále vyhledávají neokoukané restaurace nebo nová místa a příležitosti k nákupům.
Svůj podíl na úspěchu komerční sféry má rozhodně i interiérový design, který může obchodu výrazně pomoci nebo ho naopak potopit. Návrh komerčních prostor je alchymie, se kterou se musí umět pracovat.
Význam prvního dojmu
Na první schůzce s investorem si designer ujasní, jaký účel by měl interiér plnit a co za produkt nebo službu by měl nabízet.
Při tvorbě prvních návrhů a posléze 3D vizualizací z toho bude vycházet a prostor navrhne tak, aby zboží co nejvíce vyzdvyhl a podpořil. Design komerčních prostor by nikdy neměl strhávat pozornost na sebe a přitom přebít produkt. K úspěšné prezentaci produktů může výrazným způsobem přispět vhodně zvolené a nasměrované osvětlení.
Interiéry pro lidi
Tato podmínka by měla platit pro každý návrh interiéru. V případě návrhu komerčních interiérů to ale platí dvojnásob. V první řadě se vše tvoří pro zákazníky obchodních center, restaurací a hotelů.
Prostory by měly být logicky uspořádané a intuitivní, jinak se v nich budou zákazníci špatně orientovat a hrozí, že odejdou.
Zapomínat by se ovšem nemělo ani na personál jednotlivých provozů, který v těchto prostorách tráví celou pracovní dobu. Prostředí, ve kterém se denně pohybují, by mělo zohledňovat jejich potřeby.
Pomáhají zaujmout
Při plánování návrhu a realizace komerčního interiéru se vždy vyplatí vsadit na někoho s bohatými zkušenostmi a zajímavými referencemi. Jak už je řečeno v úvodu, charakterem jde o zcela jiný přístup k práci než v případě obytných či pracovních prostorů.
Prohlédněte si nabídku společnosti Benebond, která se zabývá návrhy interiérů komerčních prostor a která má za sebou realizované projekty ze všech koutů České republiky a celou řadu spokojených klientů. Pokud o to budete stát, pomůžou zaujmout zákazníky i vám.