Čeká vás stěhování? Děsíte se toho okamžiku, kdy se budete muset „opět“ stěhovat? Skoro se vám nedivím. Ne nadarmo se říká „lepší vyhořet než se stěhovat“. Záleží, ale také na spoustě dalších okolností. Jsou samozřejmě okamžiky, kdy se na tuhle chvíli dokonce vyloženě těšíme. Mezi takové bezesporu můžeme zařadit stěhování se do našeho úplně prvního bydlení, stěhování se do našeho úplně prvního, nového vysněného domu, nebo stěhování se za naší první láskou. To jsou okamžiky, kdy u nás převládají silné emoce, které zcela, nebo alespoň hodně výrazně, potlačí naše obavy. I když určitě i tehdy, trochu s obavami jak, že to všechno zvládneme, ale nechybí nám tolik důležitá energie a hlavně obrovská chuť něco měnit.
Ať se těšíme, či netěšíme, ať si každý říká, co chce, pořád je stěhování náročná záležitost. Náročné je zejména časově, organizačně a o stresu potom nemluvě. Je tedy potřeba, se na tuhle chvíli s předstihem a řádně připravit. Napíšeme si zde několik bodů, které když budete brát v úvahu, stěhování pak můžete, zvládnou s přehledem.
Nestresujte rodinu
S oblibou přesně tohle děláme totiž my ženy. Chceme mít vše tak „zběsile“ pod kontrolou, že stresujeme celou rodinu. Je spousta situací, která nás samozřejmě tzv. řečeno „vytáčejí“, ale mysleme na to, že dusná atmosféra v domácnosti, nám nikterak nepomůže, spíše naopak. Proto se obrňte trpělivostí.
Plánovat a začít s předstihem
Jak jsem se již na začátku zmiňovala, vše je potřeba důkladně si naplánovat. Při tomhle bodu samozřejmě bereme v potaz, zda se budeme stěhovat svépomocí, nebo tuhle záležitost přenecháme třeba profesionálům. S profesionální stěhovací službou, je celá záležitost jistě méně náročná, tedy fyzicky zcela určitě, ale za to možná lehce zatěžující finančně. Zde tedy záleží na vašem zvážení. S trochou fyzických sil, celou rodinou, nebo možná pár přáteli jistě vše můžete v pohodě zvládnout úplně sami. Že nemáte dostatečně veliký automobil? To přece není žádný problém, aspoň pokud tedy vlastníte řidičský průkaz vyžadující skupiny. Automobil si můžete, nikterak draze zapůjčit, po dobu, kterou budete k vašemu stěhování potřebovat. Jen nezapomeňte v předstihu rezervovat. V případě, že přece jen využijete stěhovací službu, pak přijdou na řadu vaše organizační schopnosti. Vše včas zajistit, dostatečně stěhovací firmu informovat, upozornit na extrémně velké či těžké věci a tak dále. I zde je potřeba hlavně s předstihem rezervovat.
Čas
Času si udělejte raději více, než méně. I když máte pocit, že vše zvládnete během jediného víkendu či týdne, dopřejte si času s nějakou rezervou. Znáte to? Vždy se něco může pokazit a pak budete zbytečně ve stresu. Naproti tomu, zvládnete-li vše dříve, budete mít trošku času k uspořádání si věcí nebo relaxaci, kterou budete potřebovat. Neváhejte tedy v práci nahlásit dovolenou máte-li možnost.
Zbavte se věcí, které nepotřebujete
Když někde delší dobu bydlíme, potom nashromáždíme také spoustu věcí. Ruku na srdce, někdy věcí zcela zbytečných. Využijme proto stěhování k tomu, věci protřídit a zbytečností se zbavit. Přeberte si šatníky, hračky, nádobí, dílny, garáže, prostě vše na co už se delší dobu chystáte. Dívejte se na stěhování z té pozitivnější stránky. Dostanete se tak k dlouho oddalovaným záležitostem. Sama dobře vím. Věci, které nehoří, neustále z nedostatku času přesouváme na nedohledno. Opět především my ženy, ale i děti a naši muži nashromáždí neskutečných zbytečností. Přistupujte k třídění opravdu zodpovědně. Pustíte-li se např. do svého šatníku, zapomeňte pak na nějaké kompromisy. Zase to opět dobře znáte. Opravdu zcela nekompromisně! Oblečení, které je ve vašem šatníku více než rok bez povšimnutí, nepotřebujete. Ani na chatu, ani na uklízení, ani po doma. To jsou totiž přesně naše slova, když se něčeho neradi vzdáváme. Myslete na to, že svůj nový domov, nechcete přece hned od samého začátku, zasypat nepotřebnými věcmi. Stejně si těch „nesmyslů“ pokoupíme opět hromady.
autorem článku je Michelle Kraus