Malé realitní kanceláře: jaké mají výhody oproti těm velkým?

Malé realitní kanceláře: jaké mají výhody oproti těm velkým?

Sdílejte

Malé realitní kanceláře: jaké mají výhody oproti těm velkým?

acrealPři koupi nebo prodeji nemovitosti skrze realitní kancelář máme v podstatě dvě možnosti – buďto oslovíme renomovanou firmu zapsanou v několika asociacích a ověnčenou desítkami certifikátů, nebo se uchýlíme ke spolupráci s menší a skromnější realitkou. V tomto článku zkusíme nastínit, proč může být v některých případech výhodnější ta druhá varianta.

Nižší provize

Malé realitní kanceláře obvykle zaměstnávají jen několik málo lidí a sídlí v drobném domečku na kraji města = mají nižší provozní náklady. Výše provize je navíc jednou z jejich nejsilnějších zbraní v boji proti konkurenci. Proto si nemohou dovolit účtovat horentní sumy a své provize drží spíše při zemi. I jediný procentní bod přitom může sehrát velkou roli – pokud si firma namísto 5% provize účtuje třeba jenom 4 %, na dvoumilionové nemovitosti je to úspora 20 000 korun.

Perfektní znalost nemovitosti

Přivést do nemovitosti zájemce o koupi není až tak těžké. Ale přimět zájemce k tomu, aby si nemovitost také koupil – to už dá hodně práce. A právě tady mají menší realitky výhodu. Jelikož dokonale znají místní trh, ve kterém působí, jsou schopny zájemce přesvědčit. Vědí, kde je nejbližší škola, divadlo nebo zastávka MHD. Vědí, odkud nejčastěji fouká vítr, jací jsou sousedi a kam se vyplatí zajít na jídlo. A právě tyto drobnosti mnohdy rozhodují o tom, zda si zájemce nemovitost koupí.

Specifická databáze klientů

Zatímco velké realitní kanceláře mají obvykle celorepublikovou působnost a nemovitosti nabízejí plošně všem, ty menší pracují jinak. Mají vlastní databázi zákazníků přímo z dané oblasti – a vědí, o které nemovitosti tito zákazníci mají zájem. Nabídka je v jejich případě perfektně cílená. A o to větší šance potom je, že svou nemovitost rychle a za dobrou cenu prodáte.

Individuální přístup

Slovním spojením individuální přístup se dnes ohání každá druhá firma, ale v případě malých realitních kanceláří je jeho použití zcela na místě. U velkých realitek se vám může stát, že o vaši zakázku nebude zájem – jednoduše pro firmu nebude dostatečně zajímavá. Malé firmy ale bojují o každého klienta a proto vás jen tak neodmítnou. Při jednání s makléři nebo zástupci firmy budete cítit, že se o vás skutečně zajímají. Že nejste pouhým zápisem v počítači mezi tisícovkou dalších, ale člověkem z masa a kostí. Člověkem, na kterém záleží.

Rate this post
Sdílejte